Du härliga väder

Ifall det varit min mobil som ringt precis hade jag tyckt det var lite pinsamt.. fastän man inte borde tycka det, eftersom jag inte brydde mig ett skit när hans mobil ringde på högsta? Jag bara la märke till det. Iallafall..
Jag har fått en ny handledare på dagiset och hon heter Helena. Hon jobbade där de två andra veckorna också så jag har ju lärt känna henne. Men hon lät mig iallafall gå två timmar tidigare. Plus att jag knappt behövde göra något under hela dagen, fick nästan en timmes rast. När rasten var slut fick jag sätta mig och läsa utomhus medans hon höll koll på de sovande barnen. Det är rätt chill jo.

De sanna skådespelarna ger sig tilkänna redan tidigt i barndomen, för det är då som man för första gången upplever världen som ett mysterium. Ursprunget till allt skådespeleri är improvisation inför mysteriet.
T. Navaro
The paradox of Acting

Det kanske stämmer, inget vad jag har tänkt på iallafall. Men samtidigt kanske jag inte är en riktigt skådespelare. Men det är iallafall kul.
Så står det iallafall i boken jag läser, om Marilyn Monroe. Man ska inte ta det som en själv biografi utan som en roman. Jag tycker den verkar bra. Jag har bara läst ca 40 sidor så det går lite segt men det kommer, det kommer.
Ska ta mig igenom dessa åtta hundra sidorna.

Nej nu ska jag ut i det fina vädret och läsa och vänta på Caroline.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0