Den berömda flytten

Nu sitter jag hos pappa och ska bo här i två veckor. Det har varit härligt att bo hos mamma i två veckor. Då går det inte så snabbt tills man måste packa igen. Nu kommer härligt härligt låten igen (A) Orkar inte göra något idag så får bli en läsdag. Fast senare efter England -Tyskland matchen ska jag bada och grilla med pappsen i klagshamn!

Jag har precis läst ut en bok om Mackie och Lillemors sista dagar tillsammans, den bjöd på en del tårar i slutet. När jag läser om folk som dör så kan jag inte undgå att tänka på de som står mig nära. Nu var det bästa kompisen som dog och jag föreställde mig att det var jag som var på Klaras begravning och jag märkte att ajg hade inte klarat av det! Jag hade storbölat som en, vem vet vad! Samma sak innan idag, jag såg på raise your voice och där dör brodern. Då kunde jag inte undgå att tänka jag på hur det skulle varit om Fia dött och fy fan vad jag böla! Jag klarar inte av sådant, döden. Som tur är har inga som står allt för nära mig dött. Men ändå har de dödsfall jag varit med om varit så in i bomben sorgliga. Usch nu tänker vi på glada saker.

Dåliga mänskor är en roman av Mary Andersson. Den utspelar sig i Malmö och har även spelats som en musikal. Jag såg musikalen när jag var liten och när mormor visade mig denna boken och sa att jag kunde få den så tänkte jag att det kunde vara kul att läsa den och minas lite av pjäsen. Dock mindes jag inte så mycket. Men jag visste hela tiden hur den skulle sluta och var beredd på det. Vi fick även skivan signerad av personen som spelade Putte Hågen i musikalen, men skivan har vi tappat bort.. fast fodralet är dock kvar. ska se om jag hittar låtarna på spotify nu. Vänta lite.. lite till.. nehej får väl kolla på youtube istället.. Nej ingen stans :( jaja, vad är en bal på slottet.. Jag får väl nöja med att hört de en gång.
Nu lyssnar jag istället på Phantom of the opera. Den är så in i helvetes bra och låtarna med!
Nu när jag inte har någon bok att läsa ska jag börja läsa Blonde istället. Det är en bok om Marylin Monroe på 862 sidor och extremt liten text.. Men det ska väl gå an om den är bra. Kommer inte på mer att skriva om.. så ska övergår till att bara chatta och lyssna på the musik ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0