Tro't eller ej!

När jag satt på dass läste jag lite i dassboken. Jag tänkte jag kunde skriva ner lite wako stuff :I)
Först måste jag skriva att jag har ingen aning om detta är sant!

Detta är ett "axplock av knasiga företeelser och domar...." här kommer de bästa:

  • Ett par rånare i Michigan kom in i en skivaffär och viftade med sina pistoler. Den förste , väldigt nervös, skrek: "stå still!" Då han partner rörde sig , sköt den förste rånaren honom på fläcken.

 

  • En domare i Loiseville tyckte att juryn överdrev lite då de rekomenderade ett på 5005 är i fängelse på en man som fälldes för fem rån och en kidnappning, så han sänkte straffet till 1001 år.

 

  • En kvinna stod inför rätta för en trafikförseelse. Hon tillfrågades om sitt yrke och svarade att hon var lärare. Då domaren fick göra detta reste han sig upp och sa: "Jag har väntat i åratal på att en lärare skulle komma in i min domstol." Sedan log han brett och fortsatte: "Ställ er nu där borta och skriv 'Jag ska inte köra mott rött ljus' femhundra gånger."

 

  • En advokat som försvarade en anklagad man för inbrott prövade följande försvar: "Min klient stack enbart in armen genom fönstret och avlägsnade några varor. Hans arm är inte han själv, och jag kan inte förstå hur ni kan strafaf hela individen för ett brott som endast hans arm har gjort sig skyldig till." Domaren svarade: "Det var bra formulerat, och med er logik så dömer jag den anklagades arm till ett år i fängelse. Den anklagade kan göra den sällskap, eller så kan han välja att inte göra det. Det är upp till honom." Den anklagade log och med sin advokats hjälp avlossade han sin artificiella arm, la den på bordet och lämnade rättsalen.

 

  • En rånare i Nevada var snäll och lät affärsinnehavaren ringa ett samtal, och blev mäkta förvånad när polisen dök upp en stund senare.

 

  • Somliga straffar gud med en gång. Tjuvskytten Marino Malerba dog på sekunden då kronhjorten han nyss skjutit föll ner från klippavsatsen och landadepå honom.

 

  • En inbrottstjuv i Antwerpen överraskades av husets ägare, fltdde ut genom bakdörren och klättrade över en nära tre meter hög mur. När han hoppade ner på andra sidan upptäckte han att han hadehamnat på stadsfängelsets gård.

Jaa, vad kan man säga.. det finns korkade människor (om det nu är sant vill säga).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0